torsdag 14. april 2011

Spey-O-Rama 2011

Etter å ha overlevd flyturen, gikk turen direkte bort til Golden Gate Casting and Anglingclub sitt kasteomeråde, hvor flere av de hardeste konkurentene allerede var godt i gang med treningskastingen. Spent på hvordan de andre ”så” ut, brukte jeg den første kvelden bare til observasjon av de andre kasterne. Jetlag i tillegg til at konkuransestengene mine pent måtte bli igjen hjemme i Oslo, får ta skylda for at jeg ikke var alt for kastekåt sånn med engang, men frykten for at” lysten” aldri skulle vende tilbake må beskrives som minimal. Dessuten vil bror Trond ta med seg mine LTS-stenger på torsdag når han ankommer San Fransisco for moralsk støtte og håp om at ”bøtta” bringes hjem til Norge, og da kanskje aller helst av tvillingbror, hva vet jeg...

Observasjonen av de andre ebbet ut med forvissningen om at nivået som ventet var svært høyt, men slett ikke bedre enn at nattesøvnen ville bli forkludret av den grunn og egentlig ganske så optimistisk gikk jeg til sengs etter min første dag på Amerikansk jord så langt.



Dagen etter startet grytidlig og med ei lånt Loop stang i hendene ,Classic 15f tok jeg mine første prøvende kast på banen. Forventningene over å måtte bruke ei helt ”vanlig” fiskestang var ikke akkurat veldig store, (alle stiller med spesiallagde, ekstra kraftige stenger i slike konkurranser) men til min store glede og overraskelse hang jeg likevel utrolig godt med de beste, og på venstre speycast hadde jeg de lengste kastene av alle! MEGET oppløftende med tanke på hva jeg vet hva mine LTS-stenger er gode for og tilfreds ringte jeg tilbake til Norge der en spent bror ventet på å få første oppdatering.



Oppløftende og svært så gledelig var det også at Trond kunne fortelle at etter årets første demoer og messer er det helt tydelig at vår storsatsing i LTS i år på utviklingen av nye snører har båret frukter. Både vårt nye ”ekstrem” snøre Across på 18.2 meter samt ”babyen” vår, snøreserien LTS Custom har blitt svært godt tatt i mot av de som har hatt gleden av å få testet ut disse allerede. Selv om vi har brukt ekstremt med tid og energi på å få til alle disse snørene så bra som overhodet mulig, er det ingen selvfølge at alle andre vil ha samme oppfatning, og oppløftet, henrykt og glad fortsatte jeg treningen.



Hilsen Knut

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar